Svärmorsbesök

Så var det dags igen. På onsdag kommer tanten och jag börjar redan mulna till i humöret. Hon ska va här till söndag. Men denna gången är Hårdrockarn hemma så jag kan ju hålla mej borta en del!

Gå långa promenader och kanske träffa nån vän. Med eller utan dockan.

I helgen som var så var vi hos min svåger, hårdrockarns halvbror, och svägerska, de har inga släktband med svärmor men träffar ändå på henne ibland. Min svägerska berättade den mest märkliga sak min svärmor sagt. Tydligen hade min svärmor kommit fram till henne på dockans dop och sagt att hon hade en bröllopspresent till oss i handväskan för säkerhets skull, men det verkade ju inte bli nåt bröllop av det här dopet så den skulle hon ta med sej hem igen.

Visst, det är inget elakt i saken utan kan tyckas ganska snällt och gulligt, även om min svägerska tyckte hela saken var jätteknäpp, MEN är det inte bara konstig grej att göra?! Vem tar med sej en bröllopspresent till ett dop? För om vi nu dessutom skulle haft en hemlig vigsel så skulle vi väl inte velat ha paket heller.

Det tråkiga är att jag ju ser igenom det hela. Jag vet att hon gjorde så för att hårdrockarns bror gifte sej i hemlighet på deras barndop, och då hade fruns föräldrar vetat om det men inte min svärmor. Självklart är det taskigt att bara berätta för ena partens föräldrar, jag har tyckt det varit jätteelakt förr men nu när jag känner svärmor bättre förstår jag det också bättre eftersom hon ju lyckats ändra både datum och meny på en av våra fester... MEN anledningen till att hon hade med ett paket tror jag är för att om vi skulle gift oss, då hade hon kunnat slänga fram sitt paket för att framstå som att hon minsann visste om det i förväg och inte mina föräldrar.

Åååå jag måste samla mej!!! Varför påverkar hon mej så??!!!

Jag blir som ett barn
Jag. Vill. Få. Bestämma. Själv!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0