Mobilstrålning

Jag har så sjukt dåligt samvete nu. Hur kunde jag va så dum?!

Under nästan hela amningsperioden satt jag med mobilen i näven, inte långt från dockans huvud och surfade hej vilt.

Jag tänkte "om mobiler var så farliga hade det märkts nu" de har ju ändå funnits i typ 20 år hos gemene man. Det jag inte tänkte på var att dagens mobiler skiljer sej från de som fanns innan. De mobilerna strålade nästan bara när de ringde. Dessa mobilerna nu är som bärbara små routrar, ständigt uppkopplade mot internet, skickar ständigt signaler och strålning.

Visste du att man kan se på ett fosters hjärtslag om mamman pratar i telefon? De blir stressade. Barn i skolan har börjat klaga på koncentrationssvårigheter när mobilerna används. Bin dör av vad de tror är strålning från mobilmaster. Nu läste jag precis forskning gjord av en nionde klass om krasse som odlas i två rum, ett med en router som kan liknas vid den mobila strålningen, och ett utan. Den i rummet med routern växte inte!!

Sånt här ger mej total panik!! Mitt älskade lilla hjärta har legat i min famn medan jag surfat, för vadå? För att kolla facebook och mail, blogg och instagram. Som om det vore viktigt?!

Vi började för ett tag sedan här hemma med att ha mobilerna på flygplansläge i sovrummet. Det känns som ett steg på vägen. Vi ska även köpa strömbrytare till routern och börja surfa lite med sladd igen. Den trådlösa hemtelefonen slängde vi visserligen mest för att svärmor ringde nonstop men även för att den strålar mycket. Nu ska jag köpa en vanlig hemtelefon, med sladd! Och börja använda den.
Och använda handsfree! Jag vill inte skada min docka!!! Hon är det finaste! Vem vet hur våra "smartphones" påverkar oss egentligen?! De har ju bara funnits i några år. Våra barn blir försökspersoner, de som har de tunnaste skallbenen och inte borde få komma nära en mobil förrän de är 15. Och jag känner att relevanta forskningsresultat antingen mörkas eller inte finns!

Jag vill inte ha min smartphone längre, men jag kan inte längre klara mej utan den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0