Illa berörd

Idag blev jag fan illa berörd.

Jag jobbade idag min sista dag i Kulturskolan där jag varit en dag i veckan under två år.

Det var utomhusdag med konserter på scener runt om och under en timme står jag och säljer Tshirts med skolans logga på då rektorn kommer fram till mej.
Rektorn som under två år alltid talat högt om större tjänst till mej men aldrig lovat nåt och jag har ju heller aldrig fått nåt.

En gång tidigare upptäckte jag att jag fått för lite betalt och fick då höra från kollegor att det mycket väl kunde vara medvetet.
Nu upptäckte jag häromdagen på min lönespec att den verkade lite väl låg, men denna terminen har jag fått påökt och jag har fan annat för mej än räkna lön! Anyhow. Jag mailar min ena rektor som i sin tur skickar det till huvudrektorn som idag tämligen skäller ut mej (ok nu överdriver jag lite) för att jag inte upptäckt det tidigare(?!)

På min sista jobbdag kommer hon fram till mej, skitsur och undrar för det första vilka timmar jag kräver mer för (de jag har jobbat såklart!), men när jag tydligt kan peka på att vi hade ett avtal om dessa extra timmar (om än muntligt) så går hon istället på om hur illa det är att jag upptäcker det så sent. Hallåååå det handlar om en termin, typ 4 löner!! Ska man lusläsa varje spec?! Det har felat med ca 500:-/månad, så noga läser inte jag. Ser det ok ut och man kanske vart sjuk en dag, vad vet jag? Det är dessutom hennes jävla jobb att ge mej rätt lön!!!!

Hon går iaf därifrån med slutorden "jag blev VÄLDIGT förvånad att du kom med detta anspråk NU i terminsslut ska du veta, och det kan du ta med dej framöver att sånt ska DU kolla upp löpande".

Hur schysst är det på sista arbetsdagen? Jävla kärring rent ut sagt.. Så sopigt! Nu är jag extra glad att jag sluta och samtidigt vill en del av mej bara lipa... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0