She'll be comin round the mountain when she comes

Så är Hårdrockarn på hårdrocksgig i utomlandet och jag och dockan är själva igen. Visserligen bara ett par dar.
Inatt kommer han hem och imorrn kommer svärmor och ska barnvakta.
Jag känner redan för att slänga ut henne genom fönstret men försöker andas lugnt.

I julas var hon superdryg ned att hela tiden säga emot mej. Sa jag att jag tyckte nåt så sa hon genast att hon tyckte motsatsen, enbart för att liksom sätta ner foten på nåt sätt.
Ja det är sorgligt och synd, för jag försöker verkligen möta henne vänligt, men när det blir så blir man ju jätteirriterad.

Jag har ju förresten haft lite svårt med inredningen här hemma, inte riktigt vetat hyr jag vill ha det - och tittar man i tidningar och annonser är det ju så stelt så man vill kräkas!
Men en kompis kompis har lagt ut sin lägenhet på hemnet, och jag va inne och kollade.
Det här tror jag är min stil! Här skulle jag känner mej hemma! Ganska stilrent, inte för mycket färg, samtidigt levande och inbott. Lite gammeldagst och mysigt!
Dock kommer jag aaaaldrig få det så för då skulle jag behöva köpa allt nytt. Men om vi nån gång skaffar hus så kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0