Och lite svärmorshat

Här kommer ett ytterligare inlägg idag med helt fokus på svärmor.

På fredag kommer hon hit och barnvaktar över helgen och jag är redan irriterad. I jul var hon t.om lite otrevlig mot mej, gah!!

I alla fall, sist hon var här lyckades hon som vanligt irritera mej innan hon kom in i lägenheten - två gånger!
Jag och Hårdrockarn har fortf inte skaffat en "knacka, bebis sover"-skylt, men det är ju rätt smart så folk inte plingar på. Svärmor ringde ju såklart på och även om dockan inte vaknade sa jag ändå till henne när hon skulle gå at hon gärna får knacka när hon kommer nästföljande dag. Som vanligt kommer ett "jaja jamen självklart!" Innan jag ens fått avsluta meningen - som om jag sagt åt henne om något hon redan gjort "rätt".

Dagen efter ringer det på Hårdrockarns telefon, då är det svärmor som säger "jag står här ute i trappen, men jag vågar inte ringa på för M sa att jag inte fick det och ni hör ju inte när jag knackar"......!!
- jag kan sväääära på att hon inte knackat! Vi har aldrig missat en knackning förr, varför skulle vi gjort det nu? Vi hade ingen musik igång eller nåt så det hela var bara mycket märkligt.
Så istället för att 1, knacka igen, 2, känna på handtaget, 3, ringa på, ringer hon på mobilen och spelar nåt slags offer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0