Vinst

Kolla tajtsen! Vilken vinst!
Blev skitglad när jag insåg att min viktfajt börjar ge resultat. Jag har ju ändå aktivt tänkt på vad jag äter rätt länge nu, jag har faktiskt kört viktväktarna, kört viktväktarnas amningsprogram sen i november. Visst, vissa dagar faller man ju dit såklart. Vissa veckor tom, men sen får man ta nya tag!
Så jävla tråkigt är det ändå, att man inte får äta vad man vill! Hårdrockarn kan ju äta allt! Jag hoppas dockan belönas med hans ämnesomsättning.
Själv går jag upp i vikt bara jag ser choklad (kanske för att om jag ser det -då äter jag det).
Jag gillar ju frukt och grönsaker, vilket ju är bra om man vill gå ner, och även därför vv passar mej. jag skulle alddrog kunna köra typ Lchf där man inte får äta så mkt frukt och grönt. jag tror säkert man går ner, men för mej känns det på nåt sätt ändå osunt! jag mår bra och känmer mej pigg och sund av grönsaker! men sallad tycker jag är ruskigt tråkigt. Tack och lov gillar jag ju soppa, för det är nog den enklaste och bästa maten man kan göra om man ska "banta".

Varför låter det förresten så fult att säga att man bantar?
Ordet banta används nästan aldrig längre. Jag själv förknippar det med medelålders kärringar med papiljotter i håret å tajta träningsbaddräkter. Det låter inte så bra, har en negativ klang. Istället säger man "kosthållning", "diet", "viktnedgång", då låter det plötsligt mycket bättre!
Tala klarspråk - ni bantar! Jag bantar!

Jag hatar att banta. Men om man unnade sej att äta ALLT när man var gravid, jag gick upp 22kg, då är det liksom priset som kommer efter. Jag hoppas jag inte går upp lika mycket nästa gång!
Nu har jag bara 2-3 kg kvar tills min utgångsvikt. Sen ska jag ner 4 "sluta snusa"-kilo också, som jag gick upp precis innan jag blev gravid.
Så jag väger fortfarande mer än jag nånsin gjort - ändå känner jag mej smal haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0