Ska det va såhär?

Visst får man dåligt samvete när man blir den där gnälliga, sura, tråkiga tjejen? Jag vill inte va en tjatkärring!

Men ibland vet jag inte hur man ska undvika det.


Som idag...

Vi ska få gäster, så igår blev det storstädning. Jag skickade iväg Hårdrockarn och dockan och röjde som bara den. tog hela lägenheten själv. Sen skulle jag iväg och giga. Jag lämnar man och barn i en tipptopp lägenhet, kommer hem sent igår och går och lägger mej i stort sett direkt.
Vaknar upp i ett världskrig! ...eller ja ok, det har sett värre ut. men ärligt talat? Stök i soffan, leksaker framme, popcorn och salt över hela diskbänken, disk och matrester i vasken, disk i vardagsrummet, sladdar och skit framme, mat på köksbordet,...gaaah!!!
Hur hinner man? Hur lyckas man? Och framförallt, hur kan man med gott samvete stöka ner så mycket utan en tanke på att jag faktiskt städade som en tok igår? Dammsög, moppa, damma, plocka, torka. Vaknar i en röra och får göra om åtminstone de sista punkterna. Inte ens leksakerna är bortplockade.

Att sen dessutom hitta portersteken som hårdrockarn skulle göra iordning framme på spisen gjorde liksom inte det hela bättre. Fast det är klart, den syntes väl inte bland all disk...
Hårdrockarn skulle fått sovmorgon idag, men vi behöver en ny stek. Så nu är han i affären och jag har redan hunnit bli sur två gånger, klockan är inte ens halv nio.

Den enda fördelen är väl att när det blir så mycket på en gång slår det nästan över. Jag orkar inte ens va irriterad, portersteken var ju bara ett misstag, ...men röran..!

Gahhh!!!! Ska det va såhär?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0