Gruppdynamik

Tänk att en enda människa kan påverka en grupp så mycket.
Jag tycker verkligen om min Mammagrupp, men där finns en tjej som alltid får mej att känna mej lite modfälld när jag lämnar gruppen, hon är inte med så ofta o h det märks så stor skillnad.

Det blir många skratt på andras bekostnad, och jag känner mej aldrig "fin" nog att få va med i "fina klubben" med deras danska design, öppen planlösning och 6-miljoners villor när jag åker därifrån.
Samtidigt är hon en sån där som alla vill bli omtyckta av "om hon bekräftar mej är jag med i hennes klubb"-tjej. Jag bryr mej inte om hennes bekräftelse, jag tycker inte ens särskilt mycket om henne, men jag bryr mej om att bli sedd eller sedd ner på. Och jag bryr mej om gruppens stämning.


Det är så mycket roligare att träffas när du inte är med, synd att du inte är med då, för då hade du fått känna hur mysigt vi har det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0