Orosdagboken

Jag har börjat gå till en psykolog. Jag fick det på remiss av min BVC eftersom jag alltid är så orolig.
Jag känner starkt att jag inte vill föra över det på dockan, utan kunna vara lite mindre ängslig.
Det är bara ett par sessioner, annars fick man gå i grupp och det går ju inte när jag har dockan med mej. Men det är väldigt skönt!

Hittills har jag fått två läxor. Den första är en mindfulness övning att lyssna på emellanåt, den andra som jag fick igår är att varje dag avsätta en orosstund, 20 minuter då jag oroar mej över allting som jag kan oroa mej för, skriver ner det i en bok och sen får jag inte oroa mej mer den dagen. När jag känner oro ska jag försöka skjuta upp tankarna till orosstunden.
Enligt psykologen funkar hjärnan så att den inte orkar oroa sej hur mycket, hur länge som helst, så ger jag oron en stund om dagen och verkligen går in i känslan så ska hjärnan inte orka lika mycket resten av dan. Vi får väl se.. Det låter bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0