HUNGRIG

Sitter här och fastar och är lite hungrig nu..

Såg ni Vetenskapens värld om fasta? Sjukt intressant!
Det ligger på SVTplay. Som programmet förklarade gör en fasta att kroppen går in i reparation istället för att bara bygga nya celler, vilket är bra för att förhindra åldrande och allt vad det innebär med sjukdomar, kropp och knopp.

Mannen i programmet gjorde en diet på slutet som består av att äta som vanligt fem dagar i veckan och äta begränsat, 500kalorier för tjejer om dan, 2 valfria dagar i veckan.
Viktminskning är också en del av effekten om man väger för mycket.

Så nu kör jag det och ja, jag mår väldigt bra av det! Känner mej pigg i kroppen!

500 kalorier på en dag kan va en skål gröt, en skål soppa, en latte och några riskakor ungefär, så man får ju äta men begränsat. Sen kan man äta allt som ett mål istället om man vill men då får jag nog ont i magen.

Kolla på programmet! Det har gett mej ny syn på kost och hälsa, jag tror verkligen på detta! Och en diet som man bara behöver bry sej om två dar i veckan tror jag dessutom kan funka för mej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0