Sweet morning

Vilken fantastisk morgon! För mej alltså...

Dockan valde idag att vakna kl 06, ganska ovanligt, hon brukar vakna vid 07. Hårdrockarn var snäll nog att gå upp trots att det var min tur, men jag ska ju ha hela helgen.
Så jag fick somna om, och när Hårdrockarn skulle gå hemifrån vid 8 var det lagom för dockan att vila en sväng, så hon somnade bredvid mej och jag fick sova vidare!
Aaaaahhhh älskar sömn! Mer än nånsin nu när jag har en bebis.

Jag är enormt sömnstyrd. Sist jag inte fick sova, och var enormt stressad, rök jag ihop med svärmor. Det var faktiskt första gången vi verkligen rök ihop, för jag brukar försöka hålla mej på min kant, artigt trevlig. Ibland har jag såklart fått nåt utbrott när hon är urbota dum och tex slänger ur sej rasistiska kommentarer, eller politiska påstående som inte stämmer. Då kan jag såklart inte va tyst!

Men när jag var skittrött senast och svärmor var i stan så frågar Hårdrockarn om jag orkar träffa henne, för han vet att jag har svårt för henne ibland, det kan jag inte dölja, och jag säger nej, jag orkar inte träffa henne idag! Tårarna rann så trött var jag. Vi hinner inte mycket längre i det samtalet förrän telefonen ringer. Då är hon redan på väg hem till oss, vi som tänkte att Hårdrockarn kunde mött upp henne på stan, men nejdå.
Och när man är så trött att tårarna rinner då orkar man fan inte med den mest klämkäcka kärringen man någonsin stött på. När hon dessutom märker att jag är på dåligt humör så HAGLAR de klämkäcka skämten, hennes sätt att "lätta upp stämningen" men min stämning kan inte bli "lättad" på det sättet.

Dockan blir ledsen när vi ska äta "jaaaa men de e väl inte konstigt att du bli lässään när du känner doften av den goe matäään, den får ju inte du äta" och sen skrattar hon gott och förväntar sej att vi ska göra samma sak medan hon upprepar sitt skämt två tre gånger. Till slut bara snäste jag
"Nej, hon skiter faktiskt i doften av maten, så nu kan du släppa det skämtet" för jag orkade inte höra det en fjärde gång medan jag tröstade dockan. Sen var snäs-diskussionen igång för svärmor blev sur och snäste tillbaka, och så höll vi på så medan vi åt och sen låste jag in mej i sovrummet tills kärringen gått. Jag känner mej lite som Alex fru i solsidan haha, arg och jävlig medan maken försöker vara alla till lags. Det enda problemet är att jag inte kan säga rakt ut det jag känner, det är pga artigheten, hon är så förbannat artigt ytlig jämnt, allt är alltid sååå bra! Ja sååå bra är det, och nej det är det inte! Jag tycker också det är bra med en positiv livssyn, men allt är inte alltid bra. Och är det det så visar personen uppenbarligen inte sina rätta känslor, och då blir det svårt att komma en människa in på livet, att nå något djupare än bara det ytliga, det "bra:iga". Om det bara är det jag får, då ger jag heller inte mer. Vi är fast i en ytlig relation, och det gör att det är svårt för mej att konfrontera henne.

Nåväl behöver jag säga att stämningen var något krispig efter detta?
Den har fortfarande inte riktigt återhämtat sej trots att jag dagen efter bad om ursäkt. Japp jag sa förlåt, för det var det enda sättet att komma vidare i vår ytliga relation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0