Julvånda

I år ska vi för första gången fira jul med Hårdrockarns familj. Buhuuu, jag som alltid firat med min familj blir ledsen bara vid tanken. Jag som är en sån julnörd! Jag älskar våra traditioner!!

Svärmor kommenterade det när vi talades vid senast, "ja ni i din släkt brukar väl leka såna här "lekar" på julen har jag förstått?"
"Ja, jo det gör vi ju lite.." Svara jag
"Jaa, men är det några "lekar" som du tror vi också kan göra kanske? Det vore väl kul, eller?"
Nej det vore konstigt om jag tar med våra "lekar" till er kaffedrickande vi-tycker-egentligen-inte-om-att-ses: släkt, men-gör-det-för-att-vi-måste.

Det blir ungefär lika konstigt som sist när det var släktmiddag och svärmor tittar på mej under efterrätten och säger
"Kan du inte sjunga den där jätteroliga låten om masken? Den är så rolig!" Och alla tittar på mej och det blir stelt och tyst och jag ska sjunga en rolig låt mitt i artighetspratet...njae...jag tror inte nån skulle uppskatta det. I alla fall inte jag.

Ok, det låter inte så farligt. Det låter mest som att jag överdriver och hatar henne utan anledning.
MEN hon har fortfarande berättat för mej att hon drömt att mitt barn dör vid förlossningen, och hon kom fortfarande hem hit direkt efter förlossningen och kom på långa besök tre dar i rad trots att jag uttryckligen bett henne vänta lite med att komma och hon sagt att hon inte skulle, och hon flyttade hela Hårdrockarns trettioårsfest utan att fråga oss först, och hon gav alla syskon med respektive 1000:- var i julklapp men mej gav hon en femhundring.
Ja hon har gjort mycket konstigt. Men det är ett annat inlägg.

Nu ska jag tv-mysa i väntan på Hårdrockarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0