Den nya bloggen

Japp här är den!
 
Välkommen hit ska du vara. Läser du detta är du antagligen en av de som följt min andra blogg. Så en förklaring då, varför en blogg till?
Jo, vår förra blogg startades som en slags följesida för de som vill se utvecklingen hos vår dotter, från graviditeten och fram till idag and beyond.
 
I början var jag ganska rätt fram i den bloggen, skrev allt jag tänkte hur som helst. Men, kvinnan som är en av anledningarna till att denna nya blogg uppkom - svärmor, påpekar i tid och otid hur kuuul den är, åååå så roligt!! Jättekul med bloggen, och hon följer den slaviskt varje dag och hennes gubbe följer den och hennes pappa och hans fru följer den, och hur man än vänder och vrider på det så blir det svårt för mej att skriva vad jag faktiskt känner, att skriva om konflikter i mitt förhållande när hela hans släkt läser, eller bara att skriva att jag har haft en riktigt pissig dag, när jag vet att en man på över 90 år sitter och har högläsning för sin blinda fru från min blogg varje dag.
Den andra bloggen har blivit en glädjekälla för dessa människor, en glädjekälla jag inte vill ta ifrån dem, men som samtidigt får mej att lägga locket på de negativa aspekterna i mitt liv, och jag vill inte lägga locket på. Jag vill få skriva!! Jag gillar att blogga.
 
Lösningen: en ny blogg, en till blogg, en "hemlig" blogg med kodade namn hihi... men en offentlig blogg, som alla får läsa. En blogg med kanske lite mindre bilder på personer, men med kanske lite fler bilder på saker, kläder, prylar och mat!
 
Välkommen att läsa om högt och lågt, om mitt och vårt, om dockan min, och om min jävla svärmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0