Svärmorsbesök

Ett vanligt samtal mellan mej och svärmor.
Här pratar vi om hur vi ska ta oss runt på julafton.
 
Jag: -"Usch, jag tycker inte om att köra bil på julafton, det är så mycket trafik och alltid halt och snö och grejor."
Svärmor: -"Nej, på julafton är det ju ingen trafik!"
Jag: -"Fast oavsett så tycker jag ändå det är läskigt när det är halt. Och det brukar alltid va mycket trafik kring jul"
Svärmor: -"Nej då, det är inte läskigt. Och det är inte mycket trafik heller, inte på julafton, det är bara trafik dagen innan "
Jag: -"Ja ok, men jag tycker ändå det är obehagligt."
Svärmor: -"Nej det är inte obehagligt att köra bil på julafton."
Jag: -"......fast JAG tycker det"
Svärmor: -"Nej då, det är hur lugnt som helst!"
 
....och ungefär där tar jag istället fram min iphone och skriver ett blogginlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0