Julpaus från bloggen

Jag blir en dålig människa när jag är hos svärmor. Varje dag vi är här går jag runt med dåligt samvete över att jag är sur, tvär och på mitt sämsta humör. Det är inte kul att känna sej som en dålig människa hela dagarna, men jag försöker släppa det nu. Japp jag blir sån här, japp det är skittrist, men jag kämpar varje dag med att va så trevlig jag kan

Igår va lite bättre och förhoppningsvis blir det bättre och bättre för varje dag. Men det tar emot i min själ. Det som stör mej mest är att hon inte respekterar min åsikt med lilla dockan. Hon insisterar på att svara i telefon medan hon fortfarande bär barnet, fastän jag bett henne sätta ner henne åtskilliga gånger. Jag får inte ens chans att förklara varför jag vill det, hon bara avbryter mej med "ja ja" eller "jo men det är väl självklart" fast sen gör hon ändå inte så.

Min svägerska var här igår och svarade också i telefon när hon bar dockan - inga problem! Vant placerade hon henne på höften och bar med en arm. Svärmor krånglar och bökar och till slut hamnar dockan i nåt slags enarmsfattning som hon håller på att ramla ur, usch..!
Är man van att bära så är ju en sån sak inga problem, men det är inte svärmor så lägg ner henne på golvet då! Det tar en sekund men nej, allt är så jäkla stressigt jämnt!

Jag vet att hon är sån med allt. Lämnar vi henne och jag uttryckligen ber henne göra saker på ett visst sätt så vet jag att hon kommer säga "ja då" sen gör hon ändå som hon vill. Så har hon alltid gjort med Hårdrockarns syskonbarn, mamman ber henne ge alvedon om febern går upp "jadå självklart" men nejdå, det gör hon inte alls, för svärmor tror fortfarande barnet hellre ska svettas ut det. Jag vet inte ens vad som är rätt eller fel där, men jag vet att jag vill att den som passar mitt barn gör som jag skulle göra.

Det är respektlöst mot mej som förälder, det kan dessutom bli farligt om hon inte ens vill höra varför vi gör på ett visst sätt.

Nu tar jag nog lite julledigt här, jag kanske lägger upp några bilder men har ingen ambition att skriva mer förrän vi är tillbaka hemma,


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch! Det låter super jobbigt!! Jag hade det på samma sätt fram till jag fick bryt! Och läste lusen av alla runt mig ;-) nu ska man nog kanske inte göra som jag men att söööta ner foten måste du eller kanske tom stampa ner den!!/B

2013-01-01 @ 19:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0