Hemgjort julpynt & julpyssel del ett - popcorngirlang

Japp i år har jag då tagit mej vatten över huvudet genom att romantisera julen. Vilka traditioner vill jag införa, vilka traditioner vill jag ge dockan i hennes uppväxt?

Min familj är väldigt traditionsbunden. Jag har älskat det! Och bara önskat mer! Nu vill jag utforma min drömjul för mina barn, och i den ingår pyssel, mycket pyssel!
Men - då hade jag inte räknat med influensa haha!
Nu känns mitt projekt lite ambitiöst och stressigt. Meeen, jag ska inte backa ur, för jag älskar att pyssla!

Mitt första och största projekt är att göra så mycket som möjligt av julgranspyntet själv! Kommer det blir snyggt? Vem vet, men jag ska prova!
Tänk vilken rolig tradition att få med barnen på framöver!

Steg ett: popcorngirlang

- poppa popcorn!
- en skål till pyntet och en liten till snacks ;)
- nål och tråd. Stor nål är bra!
- sätt på en bra film
- börja trä!
- vissa popcorn har färdiga hål, braaaa!

Well, ett par nålstick senare, och ett avsnitt "Nip/Tuck" och ca tre meter girlang är klart. Tadaa!
Imorrnkväll fortsätter jag nåla popcorn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0