Gah!!!

Fick precis spel på svärmor... igen.

Jag försökte få tag på min svåger - sambons bror, via sms och det visar sej att numret jag har är fel. Jag har nämligen gjort honom en tjänst och ville meddela honom det.

Jag smsar då svärmor och ber om numret (efter att först ha smsat min sambo "hårdrockarn" och bett om numret) - inget mer inget mindre! Men jag får inget svar från varken hårdrockarn eller svärmor.

Googlar till slut upp numret till svågern på Eniro och skriver vad jag vill honom - får svar på sms att numret inte alls tillhör honom utan att det tillhör hans dotter.
Innan jag ens hinner be henne skicka mej pappans nummer får jag plötsligt ett sms från svärmor - som är hemma hos dottern bör tilläggas.

"Jag har pratat med (svågern) nu och sagt det du ville säga, så han vet det nu!"
.....!!!......Jo tack!!! - men jag har inte bett dej säga vad jag ville säga!
Det enda jag bad DEJ om var hans nummer, att du sedan råkade läsa vad jag ville honom för att jag skickade fel - det hör ju liksom inte till saken!...

Jag svarade bara helt kort och surt "Ok, men kan jag få hans nummer nu?"

Jag ville själv få säga detta till honom, och kanske få ett tack för det! Jag och min svåger har inte direkt en nära relation, och jag börjar förstå varför inga i den släkten har det!
ja det blir liksom klarare nu - svärmor vill vara som en liten spindel i nätet, medla till höger och vänster och vara delaktig i allt, sen är hon ledsen för att inga i familjen har starkare band än vad de har - well surprise, det är ju ditt eget fel! Vi ges ju för sjutton inga chanser att prata med varann! För du för ju allas talan!

Men jag får väl tacka mej själv för tjänsten jag gjorde svågern, för honom får jag ju inget tack från nu
TACK! BRA GJORT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0