Drömmer

Upptäcker mej själv med att sitta och googla "förlossningsdatum" för kommande bebisar haha...
Jag antar att tanken på att försöka bli gravid igen om ett drygt halvår har börjat sjunka in.

Innan dockan kom till satt jag ofta och googlade "när kommer barnet om jag blir gravid då eller då", efter förlossningen med henne har en till graviditet känts väldigt avlägset i tanken. Nästan främmande och omöjlig! Men nu upptäckte jag mej själv googla det här, och det kanske betyder att jag mentalt börjar bli mottaglig för tanken.

Jag och Hårdrockarn har en önskan om att få syskon ganska tätt, det här är ju en högst individuell sak där alla tycker olika och det inte finns nåt fel eller rätt, och man kan i slutändan bara önska - om man blir gravid eller inte kan man ju inte bestämma över. Men jag har känt mej stressad över försäkringskassans 2 1/2 års spärr, jag vill hinna med den eftersom jag inte har nåt heltidsjobb nu.

Usch jag ser inte fram emot graviditet eller förlossning, därför är det bra att jag mentalt börjar smälta tanken.
Det är trots allt minst ett halvår tills vi ens ska börja försöka, kanske t.om ett år. Så tid finns än till att kanske t.om bli sugen på det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha!! Jag fick frågan av min sambo när H var 4 mån!!? När igen?? Förra veckan tog jag upp diskussionen och den slutade med att vi pratar igen om ett halvår!! Om du går preggotiden M ?? Så föder jag ?? Okej? / b

Svar: Ja det går jag gärna med på haha
Jag

2012-12-18 @ 14:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0