Namn

Tack för de peppande kommentarerna på gårdagens inlägg. Jag är visst inte så hemsk ändå utan mest mänsklig. :)

Idag har vi en fin dag. Sov till åtta och klockan nio slår det mej att öppna f.skolan har sångstund tio och de är värsta hitler med att man kommer i tid, annars får man inte komma in (!), så då var det bara att göra oss iordning och pallra oss iväg.

På plats var där en till liten flicka som hade samma namn som dockan, lite kul! Jättesöt tjej med mörk hy och stort svart hår, och även om man såklart helst ser att namnet förblir hyffsat ovanligt så har man ju inte patent på det, vilket den mamman nog önskat. När jag hör att de har samma namn säger jag nåt i stil med
"Åh, heter de samma sak! Va kul, ja det kommer väl tillbaka nu!" I rent typ artighets/trevlighetssyfte, även kallat hyffs och sunt förnuft. Men den mamman var så otrevlig och kort tillbaka och snäste typ av oss.
Detta känns som ett sånt typiskt Stockholmsfenomen, ingen vill lära känna nån annan om man inte måste, och man är inte trevlig om man inte får betalt eller det gynnar en själv.
Det är när sånt inträffar som jag bara känner: nä, vi flyttar härifrån!

Efter sångstunden däckade dockan i vagnen och det blev en rejäl vinterpromenad. Nu känns resten av dagen helt överkomlig! Man behöver liksom en aktivitet eller två för att palla med att sitta inne sen.

Ikväll, och hela veckans kvällar, gigar Hårdrockarn så vi är själva, MEN: svärmor är i stan!!! Fick jag nyss veta,
Hon vill mer än gärna umgås och hjälpa till, GAH!!
Hilfe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0